April 25, 2010

hari-hari itu harus di isi dengan keindahan

aku terfikir lagi......
adakah hari ini akan menjadi seindah esok...
dan esok boleh ku jadikan seindah hari ini.....
masalah akan datang bila-bila dan dimana sahaja kita berada
walaupun kadang kala kita tidak bersedia untuk melawannya.....
tapi kita kena sentiasa ingat bahawa senyuman,ketawa,kegembiraan
adalah pembunuh kepada masalah dan kesedihan..
jadikan lah setiap detik yang kita lalui dengan keindahan supaya ia lebih manis bila di kenang
aku? aku manusia biasa.....
yang kadang kala didatangi masalah yang akan mengganggu emosi
tapi kesedihan dan kesakitan itu akan aku tutupi dengan senyuman
pembantu aku untuk melupakan semuanya...
kawan,keluarga,dan semua orang yang berada sekeliling ku jadikan aset untuk aku lupakan semua problema...
berpesanlah kepada diri kita ...
hidup kita tidak pernah bersendiri..pasti ada teman
cuma pilihan kita yang membezakan
dan sentiasa beringatlah bahawa bukan hanya kita yang punya masalah...
jadi lupakanlah masalah mu itu dan indahkan diri anda dengan senyuman...

1 comment:

x da nama said...

mmg aku tgk ko ari2 eppy.....mcm x penah ada problem...

Related Posts with Thumbnails