May 6, 2011

Diploma Bangunan

                Kenapa Diploma Bangunan? hari ni ramai yang call and tanya mcm mana nak masuk UiTM. so,  saya yang dah Pernah mengalami situasi itu ceritakanlah pada mereka-mereka yang baru nak mengalami perasaan itu. sempat jugak la saya promote FSPU.hehehe. Dengan itu saya pun teringatlah hari saya mula memohon dan dapat masa dapat result kemasukan and berjaya masuk UiTM. Senyum sorang-sorang teringat bertapa kenangan manis yang saya alami. semasa sehelai kertas putih ditangan yang tercetak nama saya disitu, tak pernah saya sangka dengan takdir saya masuk Diploma bangunan saya akan mengenali rakan-rakan saya sekarang, guru saya sekarang. seandainya saya ditakdirkan ke kursus yang lain, mungkin saya tak pernah mengenali insan yang bernama izwani, mimi, aminah, norhayaton, farhana, asilah , atiqah dan ramai lagi kawan yang lain. mungkin sewaktu berselisihan dengan mereka di jalan saya tak kenal mereka. Kerana Diploma Bangunan la saya ditawarkan ke UiTM dan mengenali insan seperti mereka. 

Tak pernah terlintas di benakku
saat pertama kita bertemu
sesuatu yang indah tumbuh dalam gundah
harum dan merekah...


tulus hatimu buka mataku
tegar jiwamu hapus raguku
memboncah di hati harapan dan suci
menyatukan janji



1 comment:

Anonymous said...

diploma bangunan ni belajar pasal apa ye?

Related Posts with Thumbnails